İşyerinde öğrenme

photo of people doing handshakes

Organizasyonlar her şeyden önce bir bilgi merkezi olarak var olmalıdır. Faaliyet alanı ile ilgili tüm soruların yanıt bulabildiği bir bilgi merkezi. 

Peki bu nasıl olacak? Akla ilk gelen;  o konunun uzmanlarını işe alırsınız olur biter değil mi? Ne yazık ki alanında her şeyi bilen bir uzman bulmak mümkün değil  . Ki soru uzmanın bildiği yerden gelse bile bazen sağlıklı bir yanıt alınamıyor. 

İnsanın söz konusu olduğu her yerde insanî süper güçler olduğu gibi insanî zaaflar da söz konusu. Bazen egolar, bazen korkular, bazen kırgınlıklar, bazen bıkkınlıklar, bu bilgi merkezini sağlıksız bilgiler üretmeye, kısmen ya da tamamen yanlış kararlar vermeye sevk edebiliyor. Çoğunlukla kurum kültürü bu zaafları besliyor.

Bazı örgüt iklimleri ise işbirliğini , yardımlaşmayı, bilgiyi komplekssiz bir şekilde paylaşmayı ve sürekli olarak öğrenmeyi teşvik ediyor. Böylesi örgütlerde sorular sağlıklı bir şekilde yanıtlanıyor. Sorunlar ile rahatça yüzleşilliyor. Ve bir şekilde problem çözme döngüsü işliyor.

Peki siz nasıl bir işyerinde çalışıyorsunuz?

İşyerinde öğrenme

Bir Cevap Yazın

Başa dön